Online Bağış

Dokunsal Materyal Atölyesi / Kütüphanesi Projesi (TR10/18/ÇVG/0093)

İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından 2018 yılı Çocuklar ve Gençler Mali Destek Programı kapsamında desteklenen Dokunsal Materyal Atölyesi / Kütüphanesi Projesi (TR10/18/ÇVG/0093), Altı Nokta Körler Vakfı liderliğinde, T.C. Sarıyer Kaymakamlığı, T.C. İstanbul Aile, çalışma ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, Engelsiz Erişim Derneği ve Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği ortaklığı ile gerçekleştirildi. Projenin temel hedefi görme engelli olan çocuk ve gençlerin farklı alanlarda dokunsal materyallerden faydalanmalarını sağlayarak yaratıcılıklarının geliştirilmesine ve eğitimin daha erişilebilir olmasına katkı sağlamaktır. Proje amacına yönelik çalışmaların üç farklı alanda gerçekleştirildi.

1- Veysel Vardal Görme Engelliler Okulu’nda eğitimlerine devam etmekte olan 4-5-6-7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi ders müfredatına uygun 20 farklı konuda 3D materyal ve 62 dokunsal çizim tasarlanarak derslerde kullanıldı.
2- İstanbul Görme Engelliler Rehabilitasyon Merkezi bünyesinde temel ve mesleki eğitime devam eden görme engelli gençler ile İstanbul'da yaşayan görme engelli gençlere yönelik dokunsal harita/kroki atölyeleri düzenlendi. Bu kapsamda 44 harita/kroki oluşturuldu ve 99 görme engelli birey ile atölye çalışmaları yapıldı.
3- Örgün eğitime devam eden ve üniversitelerde okuyan çocuk ve gençleri görme engelli olan akranlarının öğrenme biçimleri ile tanıştırmak amacıyla yapılan Farkındalık Atölyeleri ile 894 çocuk ve gence ulaşıldı.

Sesli Proje Broşürüne https://www.6nokta.org.tr/images/egitim_paketleri/dokunsal-atolye-brosur7180.mp3 linkinden ulaşabilirsiniz.
Proje Broşürüne https://www.6nokta.org.tr/images/egitim_paketleri/altinokta-brosur-55224.pdf linkinden ulaşabilirsiniz.

Proje spotunu Dokunsal Materyal Atölyesi / Kütüphanesi Projesi başlığına tıklayarak izleyebilirsiniz.
  
Önceki Sayfaya DönÖnceki Sayfaya Dön
HİZMETLERİMİZ
ETKİNLİKLER
EĞİTİM PAKETLERİ
SPONSORLARIMIZ
Yapı Kredi BankasıHippocampusworksL'OccitaneLahey Clinic